Google Docs downloaden

Google Docs, oftewel Google Documenten, is een tool voor het opmaken van tekstdocumenten. Het is vergelijkbaar met Microsoft Word, maar dan met uitgebreidere functies voor teams. Samenwerken aan tekstbestanden? We vertellen je hoe je gratis Google Docs downloadt.

Google Docs aanmaken: de voordelen!

Google Docs kan zowel door particulieren als zakelijk gebruikt worden. Als je wil samenwerken in teams dan is Google Docs Business, onderdeel van Google Workspace, een slimme keuze. Zo kan ieder teamlid werken aan bestanden. Dit op verschillende momenten of zelfs tegelijkertijd.

  • Google Docs Zakelijk en Particulier
  • Samen werken aan tekstbestanden
  • Slimme opmaak- en bewerktools
  • Inclusief opslag in de cloud (nooit meer bestanden kwijt!)
  • Altijd én overal toegang tot je bestanden
  • Delen met mensen binnen en buiten de organisatie
  • Bestanden ordenen in mappen
  • Gemakkelijk downloaden vanuit de cloud
  • Google Docs voor Windows, Mac, Android en iOS

Vrouw achter computer google docs

(Zakelijk) Google Docs downloaden gratis

Google Docs gratis downloaden? Op deze pagina van Downloaden.nl hebben we een download voor je klaarstaan waarmee je kiest tussen Google Docs Particulier (gratis) of een free trial van Google Docs Business. Met deze laatste optie gebruik je het complete Workspace abonnement met tal van handige tools maar liefst 14 dagen gratis. Na afloop van de proefperiode is het mogelijk om Google Workspace met Google Docs te verlengen (vanaf €4,68 per maand). Hoe werkt gratis Google Docs downloaden?

  1. Start de download via de button
  2. Kies het besturingssysteem: Google Docs voor Mac of iOS, Google Docs voor Windows of Android.
  3. Kies tussen particulier of zakelijk gebruik en start direct!

Hoe werkt Google Docs?

Met Google Documenten kun je waar je ook bent documenten maken, bewerken en delen met anderen. Dankzij slimme bewerk- en opmaaktools pas je tevens de vormgeving naar wens aan. Je kunt de bewerkingsfuncties vergelijken met tekstverwerker Word. Naast teksten voeg je uiteraard ook links en afbeeldingen toe. Zo maak je complete documenten op.

Mappen maken en opslaan in de cloud

In Google Documenten kun je heel gemakkelijk je bestanden op een logische manier indelen. Zo heb je wat je nodig hebt binnen enkele klikken beschikbaar. Klik op het aanmaken van een nieuwe map en versleep de documenten naar de gewenste map. Bovendien heb je altijd toegang, waar je ook bent. Dat is het grote voordeel van opslaan in de cloud, je raakt nooit iets kwijt.

Je kunt ook documenten die je op de computer (bijvoorbeeld in Microsoft Word) hebt aangemaakt in Google Docs bewaren. Als je vervolgens nog bewerkingen doorvoert dan worden die direct opgeslagen, zonder dat je überhaupt nog op opslaan hoeft te klikken. Dit alles gaat namelijk automatisch! Om terug te gaan naar een vorige versie kun je de revisiegeschiedenis terughalen.

Samenwerken via Google Docs

Google Docs is de ideale tool voor samenwerking. Je kunt namelijk anderen toegang geven tot jouw bestanden. Hierbij kies je of iemand alleen-lezen rechten krijgt of ook bewerkingsrechten. In het geval van bewerking kunnen meerdere personen tegelijkertijd samenwerken aan documenten. Tevens kun je gebruikmaken van de opmerkingen-functie of het live bijhouden van wijzigingen. Dit is handig als je het document van een ander na moet kijken. De gegeven rechten kun je te allen tijde aanpassen.

Zakelijk Google Docs van Workspace

Google Documenten is niet voor niets erg populair onder zakelijke gebruikers. Het is een ideale tool voor samenwerking die wereldwijd gebruikt wordt. Door gebruik te maken van het complete pakket Google Workspace krijg je naast Docs ook toegang tot tal van andere handige tools. Denk aan een zelfgekozen Gmail-adres, programma’s voor chatten waaronder Meet tot 250 deelnemers of presentatiesoftware zoals Google Classroom.

Probeer het zelf 14 dagen gratis en beslis daarna of je wil verlengen of overstapt op het gratis abonnement. Want dat je deze tool sowieso handig vindt en wilt blijven gebruiken is vrijwel zeker. Met een Workspace abonnement kies je voor minimaal 30 GB cloudopslag en extra beveiligings- en beheersfuncties voor soepele samenwerkingen!

Wellicht wil je toch iets anders downloaden uit de categorie: Tekst en Administratie.

Een mogelijk vergelijkbare gratis download is Capture2text.